БЕРЕЗІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЖИТОМИРСЬКИЙ РАЙОН ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСТЬ

100 ДНІВ ДІЯЛЬНОСТІ НОВОСТВОРЕНОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ БЕРЕЗІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

Дата: 23.03.2021 20:44
Кількість переглядів: 1707

Досить символічним є підведення підсумків роботи за перші 100 днів діяльності органами місцевого самоврядування після виборів. Утім, так вже повелося в Україні, тож і ми спробуємо пройтися «стежкою» ста днів, підсумувати певні здобутки, напрацювання та окреслити подальші плани.

У першу чергу варто наголосити на тому, що на виборах у жовтні 2020 року, завершуючи адміністративну реформу, Березівська сільська рада суттєво збільшилася за рахунок об’єднання у своєму складі п’ятьох сільських рад: Березівської, Іванівської, Садківської, Василівської та Заможненської.

Саме тому частину роботи стоденного терміну було направлено саме на організацію діяльності в новому статусі, як того вимагала ситуація. Зокрема, реорганізовані чотири сільські ради, і утворені на їх основі старостинські округи, де налагоджено роботу по видачі довідок та доручень (а це найбільше бентежило жителів, бо був створений хибний стереотип, де людям нав’язували думку, якщо реорганізовується сільська рада, то за довідками доведеться добиратися бозна-куди в «центральну садибу»), сформовані нові відділи, підібрано якісно-новий склад апарату сільської ради, налагоджено роботу з депутатським корпусом; своєчасно було прийнято рішення про організацію гарячого харчування учнів та забезпечення життєдіяльності новоствореної громади.

Як відомо, увесь робочий процес формується на рішеннях сесій, тож, аби діяти в законодавчому полі, враховуючи першочергові потреби громади, вже проведено 4 сесійних засідання, на яких прийнято понад 100 рішень. В основному, це затвердження Програм та Положень, земельні та бюджетні питання, питання виготовлення проектно-кошторисної документації на об’єкти будівництва та реконструкції соціальної інфраструктури.

Важливим лишається і той факт, що робота сільської ради розпочалася у складний час коронавірусної пандемії та карантинних обмежень, що неабияк впливає на загальний результат роботи.

Враховуючи те, що в процесі децентралізації, згідно якої багато функцій від державних органів влади було передано місцевим радам, ми прийняли на себе повноваження державного реєстратора, а це означає, що послуги з реєстрації майнових прав та їх обтяжень, реєстрації юридичних та фізичних осіб підприємницької діяльності громада зможе отримувати в приміщенні сільської ради, без виїзду до Житомира. У найближчому майбутньому апарат сільської ради матиме відділ з відповідними фахівцями, і працюватиме над створенням повноцінного ЦНАПу, який буде знаходитися в Іванівському старостинському окрузі.

Вже запрацював та наповнюється інформацією оновлений сайт, де ми, дотримуючись принципу прозорості у своїй діяльності, висвітлюємо наші здобутки, проблемні питання та шляхи їх вирішення.

Тепер зупинимося на окремих питаннях розвитку громади.

БЮДЖЕТ

Сільською радою відповідно до покладених функціональних обов’язків вживаються і будуть вживатися всі необхідні заходи щодо забезпечення своєчасного, 100% виконання сільського бюджету, проте як свідчить економічна ситуація без додаткових заходів економії бюджетних ресурсів, покращення ефективності роботи бюджетної мережі в наданні соціально-культурних послуг населенню, жорсткої фінансово-бюджетної дисципліни забезпечити ефективне управління бюджетними ресурсами неможливо.

На 2-й сесії Березівської сільської ради депутати прийняли основний документ — перший бюджет об’єднаної громади на 2021 рік. Загальна сума окреслилася в 67 млн. грн., з яких 31 млн. грн. передбачається дохід місцевого бюджету, 7 млн. 500 тис. грн. — дотація та ще 29 млн. грн. — освітня субвенція. А також прийнята Програма соціально-економічного розвитку громади на 2021-2023 роки, куди включені всі основні проблеми, які плануєть вирішити за час окресленої каденції.

БЛАГОУСТРІЙ

Початок діяльності новообраної ради припав на осінньо-зимовий період, проте вважаємо, що достойно справилися з проявами природної стихії. Ми намагалися вчасно працювати над розчищенням доріг і охопити всі вулиці наших шістнадцяти населених пунктів (можливо комусь доводилося трохи почекати, бо це технічно одночасно не можна було осилити, вибачайте). Разом з тим, дякуємо всім, хто пішов нам на зустріч, а також власникам приватної техніки, хто долучився до цієї боротьби зі снігом.

Уперше в сільській раді, за рахунок місцевого бюджету організовано централізований вивіз побутового сміття. У майбутньому ми плануємо закупити сміттєвоз і контейнери та встановити їх для вільного доступу на кожній вулиці. Адже чисто не там де прибирають, а там, де не смітять. І з цього приводу хочемо звернутися до всіх жителів, хто свідомо відноситься до цих питань, — реагувати на дії односельців, які не користуються комунальною технікою, а влаштовують такі сміттєзвалища на околицях наших сіл.

Власними зусиллями працівників відділу ЖКГ, завдяки чому, до речі, вдалося суттєво зекономити, — відремонтували водонапірну вежу та забезпечили жителів військового містечка якісною питною водою, а це було першочергове і надважливе завдання для нас.

Пріоритетом у роботі ЖКГ є і проєкт реконструкції водопостачання в с. Березівка, який передбачає будівництво нової водонапірної вежі, заміну труби, що йде від неї до села та встановлення станції знезалізнення води. З метою закупівлі вищезгаданої труби протяжністю в 2 км., роботи над монтажем якої будуть проведені власними силами комунального підприємства, — вже подано документацію на Prozorro. На це заплановано спрямувати 350 тис. грн. бюджетних коштів.

Аби всі мешканці Березівської сільської ради були в рівних умовах, на позачерговій сесії депутатами було прийнято рішення про відключення «водних» боржників у разі тримісячної заборгованості, з обов’язковим попередженням у десятиденний термін. Також депутати підтримали прохання комунального підприємства «Каскад» про збільшення вартості «врізки» та підключення до водогону, яке не переглядалося понад десятиріччя, і було встановлено символічно на рівні 25 грн за послугу та зобов'яжуть всіх, хто ще не має приладів обліку — встановити їх згідно чинного законодавства. А поки що, для таких абонентів збільшено норму споживання води до 3,06 м3. Усе це вимушені кроки, бо якість води залежить не лише від сільської ради, а й від кожного її жителя. Тож, якщо населення буде вчасно сплачувати за надані послуги, у комунального підприємства завжди будуть обігові кошти, щоб підтримувати систему водопостачання в належному стані.

Великі питання благоустрою чекають нас у весняно-літній період, коли почнеться активна фаза: це ремонт доріг комунальної власності, передбачених на цей рік, благоустрій кладовищ, обрізка аварійних дерев. До речі, з цією метою була створена спеціальна комісія, до якої увійшли депутати сільської ради С. Денисюк та О. Сероклін, лісничі — Березівського лісництва О. Станіславов та Богунського лісництва Д. Мудрик, — а також інспектор з охорони навколишнього середовища державної екологічної інспекції Поліського округу А. Бенчук, які в січні провели спеціалізований відбір дерев. Кожне дерево, яке потрапило у список на видалення є обґрунтованим. При відборі ми керувалися положенням Постанови Кабміну від 1 серпня 2006 року №1045, яка чітко регламентує, які дерева можуть бути зрізані. Головний критерій, — це аварійний їх стан та фаутність (такі, які від різних шкідників, хоч ніби мають зовні вигляд здорового дерева, проте в середині вже струхлі, і можуть нести загрозу життю людей, будівлям та лініям електромереж, при найменшому погіршенні погодних умов). І таких дерев безліч.

Ми підходили до цього виважено, і відвели у рубку ряд хворих беріз та лип, які практично були всі в омелі біля Барашівської школи. Є й тополі в Іванівці та інших населених пунктах, які теж більш як наполовину постраждали від цієї хвороби. А згідно Постанови, такі дерева не те, що можна, а потрібно видаляти, якщо порослі омели складають понад 30%.

Деякі деревні породи вже частково (до прикладу в Іванівці біля ФАПу), і ще є заплановані в інших місцях, — відведені в рамках реалізації генерального плану розвитку населених пунктів, або ж біля об’єктів благоустрою, що підлягають реконструкції або капремонту; які затіняють приміщення і створюють сирість там та своєю кореневою системою руйнують фундаменти будівель.

Попри те, що після розпочатих робіт є ряд невдоволених мешканців з цього приводу, які висловлюють це у соцмережах, сміємо запевнити, що жодне дерево не буде зрізано безпідставно і незаконно, а у місцях, де передбачено оновлення благоустрою територій, ми обов’язково посадимо молоді саджанці різних декоративних порід, які продовжать милувати око перехожих, і придаватимуть нашим селам новий ошатний вигляд.

Після проведення аналізу стану доріг комунальної власності, визначилися з переліком першочергових, які будуть відремонтовані у 2021 році. На капітальний ремонт, який передбачає асфальтування, розробили проєктно-кошторисну документацію. Вартість їх дуже висока, і потребує залучення додаткових коштів. Аби мати можливість отримати співфінансування на такі проєкти із Державного фонду регіонального розвитку, подано до Житомирської ОДА пакет документів, якими передбачається ремонт дороги протяжністю 1,2 км у військовому містечку та ще 5 доріг (в Іванівці — вул. Лісова, Барашівці — вул. Журавського, Садках — Тімірязєва, Березівці — Богуславського та у Василівці — вул. Центральна). Загалом вартість таких робіт у сукупній протяжності 7 кілометрів буде вартувати 25 млн. грн.

Усі ж інші дороги комунальної власності будуть відремонтовані власними силами, що дозволить суттєво зекономити. Адже за розцінками дорожніх організацій ремонт 1 м2 дороги вартує в середньому 200 грн. Якщо ж ми робитимемо це госпспособом, при цьому закуплений будматеріал забиратимемо самовивозом, вартість складе в рази менше — 50 грн за 1 м2. Заплановано закупити 10 тис. т щебеневих сумішей: з яких 5 тис. т, — це щебінь крупної фракції, ще стільки ж — дрібний, червоних порід, менш пильний. Враховуючи середню ширину сільських вулиць 4 м, цього вистачить, аби охопити поточним ремонтом 25 км доріг місцевого значення, а ще, разом із тим, у загальному підрахунку зекономити 5 млн грн.

Вирішальна роль у цій роботі — автогрейдер, оренда якого теж задоволення не з дешевих. Тож, на сесії, враховуючи «нескладну арифметику», з розумінням того, що така техніка постійно необхідна буде в громаді й надалі, — депутатами було прийняте спільне рішення закупити грейдер для потреб комунального підприємства, після чого, власне, ми вже скоро і розпочнемо ремонтувати дороги.

Також задля участі в програмі ДФРР подані документи на співфінансування трьох соціальних об’єктів: будівництво спортивного комплексу з міні-футбольним полем та багатофункціональними спортивно-ігровими майданчиками в с. Іванівка; капітальний ремонт ДНЗ «Волошка» у с. Василівка та капітальний ремонт частини приміщень адмінбудівлі з переобладнанням під АЗПСМ (амбулаторію загальної практики сімейної медицини) в с. Садки. Готується разовий грантовий проєкт по реконструкції станції знезалізнення води в с. Березівка.

Організовано сучасні робочі місця та створено повноцінні умови праці для всіх відділів апарату сільської ради.

ОСВІТА, СПОРТ, КУЛЬТУРА

Основним із пріоритетів роботи сільської ради визначено освітній напрямок. Задля повноцінної його реалізації створено відділ освіти, молоді та спорту. Спеціалістами відділу першочергово було здійснено об’їзд усіх об’єктів шкільної та дошкільної освіти, вивчено проблемні питання та окреслено шляхи покращення та розвитку.

На сьогодні утеплено теплотрасу в Барашівській школі, проведено ремонт майстерні в Іванівській ЗОШ, тут же проводиться ремонт приміщень під кабінет психолога та медичну кімнату, планується облаштування внутрішніх туалетів.

У Черемошному встановлено станцію очистки води, яка забезпечує водопостачання в школу і дитсадочок та готується приміщення теж для медичної кімнати, після того, як тут увели посаду медсестри. Планується масштабна реконструкція котельні, яка знаходиться у вкрай плачевному стані. За проєктом вона обігріватиме й сусідній Будинок культури, де є теж ряд напрацювань щодо паралельного використання цього приміщення. Зокрема, тут облаштуємо ФАП та хореографічну студію.

У Василівській школі була проблема з викачуванням вигрібної ями. Директорці школи постійно доводилося шукати техніку задля цього. На сьогодні ми заключили договір на надання такої послуги, і питання зняте. Це також стосується Березівської та Черемошненської шкіл.

На потреби робіт із благоустрою закуплені бензопили в Садківську школу, а також в Іванівський, Василівський старостинські округи та в «центральну садибу», тобто в Березівську с/р, забезпечено всі спецзасоби необхідною кількістю паливно-мастильних матеріалів. Поновлено згідно поданих від кухарів заявок — посуд та необхідну техніку в їдальнях, які повинні відповідати новим вимогам згідно системі HACCP (система управління безпечності харчових продуктів).

Окремо варто зупинитися на харчуванні, адже до цього ми абсолютно змінили підхід. Це було питання номер один — налагодити систему харчування, щоб діти їли гарячу, поживну, корисну їжу. І передбачивши те, що тендерна система, це довготривалий процес, — заключили короткотривалі договори з постачальниками на підвіз продукції та розробили чіткий графік постачання продуктів, аби дотримуватися вимог вищезгаданої системи HACCP. Намагаємося використовувати продукцію виробників, які виробляють її на території сільської ради. Вважаємо це справедливим, адже вони сплачують нам податки в бюджет, а ми в свою чергу підтримуємо свого виробника і стимулюємо його.

Ми відійшли від замороженого м’яса, тепер це виключно охолоджене філе птиці та телятини. Усі постачальники зареєстровані, мають відповідні дозвільні документи узгоджені з Держпродспоживслужбою. Переглянули меню і в принципі змінили його повністю. Внесли кілька страв кулінарного експерта, автора проекту «Нове шкільне харчування» Євгена Клопотенка. Меню оприлюднюємо за п’ять днів, і діти знаючи наперед, можуть визначитися, можливо у якийсь день є страви, які їм не до вподоби. Тож учні можуть відмовитися, але заздалегідь мають попередити, аби кухарі формували кількість порцій не більше потреби.

У нас забезпечене безкоштовне харчування пільгових категорій дітей, до якої включено ще дітей, які постраждали від аварії на ЧАЕС.

Щодо оплати харчування в садочках, то вона здійснюється у співвідношенні: 60% — батьківська плата, 40% — за рахунок сільської ради. А для багатодітних сімей ввели пільгу ще на ці 60%, які мають платити батьки, поділено на 60/40. Тобто, ще додатково зменшена плата на харчування.

Принциповою позицією для нас є відмова від готівки. Батьки перераховують гроші за харчування на рахунок сільської ради. А класні керівники ведуть відомості, щоб все було чесно і прозоро. Проводиться робота по переведенню шкіл та дитячих садочків на пультову державну охорону, що суттєво скоротить витрати і дасть можливість економити сільський бюджет у понад 1,5 млн грн. в рік.

Напрямок спорту в нас знаходиться у структурі освіти, тому спеціалістами цієї ланки передбачено роботу з дітьми в школі, бо це є логічно. Маємо прекрасних тренерів з волейболу, тож плануємо їх залучити на гурткову роботу в школах. Проблема зараз лише в карантинних обмеження, які поки що не дають можливості проводити такі заняття. На жаль, ми не зможемо охопити усі школи, бо не скрізь спортивні зали відповідають вимогам. Проте, організовуємо ще й футбольні гуртки, аби максимально охопити дітей та молодь до участі у спорті.

Наразі ми об’єднали любителів волейболу, і створили команду Березівської сільської ради з однойменною назвою «Березівка», закупили їм спецформу. Уперше, представляючи нашу громаду на обласному рівні, — хлопці взяли участь в І-му етапі Кубку з волейболу серед чоловічих команд Житомирської області. За результатами зіграних поєдинків наша команда очолила турнірну таблицю, і вийшла у ІІ-й етап, де боротиметься за вихід у фінал.

Проводиться формування кількох футбольних команд, які представлятимуть честь Березівської сільської ради на районному та обласному рівнях.

Загалом на потреби спорту у 2021 році заплановано спрямувати 130 тис. грн.

У сфері культури переглянуто кадровий склад, проводиться аналіз гурткової роботи у напрямках художнього читання, естрадного вокалу та театрального мистецтва, оглянуто приміщення на предмет загального стану. І треба визнати, — він плачевний, і потребує серйозних ремонтних втручань. Наразі ці всі питання досконально вивчаються, а заразом вже провели заміну вхідних дверей в клубах Дубовця та Болярки, закупили сюди обладнання для монтажу твердопаливних котлів. Розпочато ремонт даху в Давидівському клубі, а в Барашівці відремонтовано дах сільської бібліотеки, куди перенесемо ФАП. З метою вдосконалення системи опалення тут — закуплені інвекторні кондиціонери. Такі ж кондиціонери будуть встановлені і в клубі с. Іванівка.

Також на сесії було прийняте рішення про реорганізацію сільських бібліотек. Вже проведено ремонти в приміщеннях шкіл Барашівки, Березівки та Черемошного, з метою створення тут (за рахунок об’єднання) публічно-шкільних бібліотек, що дозволило нам — не закрити жодної сільської бібліотеки, зберегти весь книжковий фонд, а разом із тим, — створити якісно-новий підхід до бібліотечної системи згідно потреб сьогодення, покращити умови зберігання книг, скоротити витрати на утримання приміщень та заробітну плату.

СОЦІАЛЬНА СФЕРА

Надважливою була, є і буде соціальна сфера, саме тому в сільській раді організовано відділ з питань соціального захисту. Вже сама назва говорить за себе, тож мабуть не варто зупинятися. Слід наголосити, що серед людей, які потребують соціальної підтримки, окрема і найвразливіша верства, це одинокі люди похилого віку. Ними раніше опікувався районний територіальний центр, але з реорганізацією району було ліквідовано цю структуру. А так, як ми не можемо кинути немічних людей напризволяще, — при відділі створена служба фахівців соціальної роботи. Це ті ж працівники, жителі нашої громади, які й раніше обслуговували одиноких людей. Тож ми не втратили напрямок цієї роботи, і жителі нашої громади, які потребують відповідних соціальних послуг безперебійно їх отримують.

Окрім цього, сьогодні відділ успішно працює над забезпеченням 22-ох видів соціальних виплат, згідно Програм, прийнятих на сесіях та державними програмами соціальних гарантій, згідно яких передбачено на 2021 рік спрямувати 3,5 млн гр. на підтримку наших жителів. Це, зокрема програми «Чуйне серце» — 1 млн 100 тис грн., «Святковий подарунок» — 400 тис грн., «Зір» — 120 тис грн., компенсація пільгового перевезення — 750 тис грн.

Для реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень, створена й служба у справах дітей, діяльність якої тільки набирає обертів.

ЗЕМЕЛЬНІ ПИТАННЯ

Для сільських території надважливим є питання земельних відносин. Бо саме земельний податок є суттєвим надходженням, що формує бюджет громади. Тож, пріоритетним у роботі відділу земельних відноси та екології є аналіз використання нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, які були передані фізичним та юридичним особам в оренду, і вона давно не перероблялася відповідно до сучасних вимог. Разом із тим, працюємо над створенням земельних масивів з організацією їх детального планування, з метою виділення земельних ділянок за законом учасникам АТО/ООС нашої громади.

Варто наголосити, що процес децентралізації передбачає собою передачу земель, що знаходяться поза межами населених пунктів, у власність громади. Тож, після об’єднання Березівська сільська рада нарешті отримала таку можливість, і на сьогодні вважаємо своїм досягненням, що ми вже завершили оформлення цих земель у комунальну власність. На сесії було прийняте рішення близько 600 га виставити на аукціон для передачі їх в довгострокову оренду — з метою наповнення бюджету сільської ради. Саме за рахунок проведення аукціону можна сподіватися на об’єктивну вартісну оцінку, а відповідно і ціну, адже переможцем являється той, хто запропонує найвищу орендну ставку.

Аби всі об’єкти соціальної сфери, яких у нас більше 40, — теж оформити у власність Березівської сільської ради, — а для цього потрібно першочергово оформити земельні ділянки під цими об’єктами, — спеціалісти земельного відділу активно працюють над формуванням відповідних пакетів документів.

Фото без опису Працюємо і над тим, аби отримати на баланс сільської ради територію військового містечка у 144 га, яка наразі є відомчою Міністерства оборони України. Це дасть можливість людям оформити свої ділянки, а нам законно використовувати приміщення для потреб громади.

ПРОВІВШИ АНАЛІЗ ПЕРШОЧЕРГОВИХ КРОКІВ РОБОТИ ОБ’ЄДНАНОЇ БЕРЕЗІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ, МОЖНА УЗАГАЛЬНИТИ, ЩО МОЖЛИВО НАШУ РОБОТУ ЩЕ НЕ ЗОВСІМ ВИДНО, БО Й ЧАСУ НЕ ТАК БАГАТО ПРОЙШЛО, АЛЕ ВПЕВНЕНІ, ЩО НАМІЧЕНІ КРОКІ — ПРАВИЛЬНІ, СПРЯМОВАНІ ВИКЛЮЧНО НА РОЗВИТОК І ПРОЦВІТАННЯ ТЕРИТОРІЇ.

СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ МИ НАВЕДЕМО ЛАД У НАШІЙ ГРОМАДІ!

Дякуємо за увагу!

З повагою, сільський голова Михайло Яромов,

виконавчий апарат та депутатський корпус

Березівської сільської ради



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь